Na každom kroku sa stretávame s betónom a výrobkami, ktorých základom je práve táto univerzálna stavebná zmes materiálov. Chodíme po ňom peši či autom, športujeme a parkujeme, sedíme na lavičkách, ktoré občas pokrýva aj farba na betón, cestujeme autom alebo autobusom. Intenzívny program obnovy a výstavby v minulom storočí priniesol do stavebných technológií nové typy konštrukcií, ktorých základom sa stal betón. S výstavbou sídlisk, mostov, ciest či priemyselných komplexov vznikol problém ich ochrany proti vplyvom počasia. Prejavil sa v tvorbe prasklín, pľuzgierov a výkvetov na ich povrchu. Prípadne aj väčšími poškodeniami vo vnútri betónových štruktúr. Postupne s vývojom stavebných technológií sa vyvíjali aj rôzne krycie farby na betón a podobné stavebné materiály. Postupné zvetrávanie betónových konštrukcií a oprava vzniknutých závad si vyžaduje obrovské náklady. Jednoduchším a výrazne lacnejším riešením je ich preventívna ochrana náterovými hmotami. Ošetrenie vhodnou a kvalitnou farbou na betón.
Vplyvom tepelného namáhania konštrukcií, sadania betónových základov, vibrácií a vnútorného pnutia hydraulických spojív dochádza k vzniku prasklín a trhlín v povrchovej vrstve betónových konštrukcií. Ak betónový povrch nie je kvalitne ošetrený farbou na betón, potom často následne začne voľne prenikať do vnútornej štruktúry betónu dažďová voda, oxid uhličitý a chloridové ióny. Postupom času nastáva narušenie povrchu betónu, jeho drobeniu, vypadávaniu menších častíc až poškodeniu vnútorného nosného armovania. Tieto prenikajúce substancie sú chemické látky. Reagujú navzájom aj s okolím za vzniku sekundárnych produktov premeny. Ak sa však zvolí vhodná profesionálna údržba a používa sa kvalitná farba na betón, napr. San Marco, je možné mnohým nepriaznivým dôsledkom poveternostných vplyvov predchádzať.
Pri stavebných konštrukciách sa vyskytuje fenomén, ktorý je už dlhé roky známy ako karbonizácia betónu. Ide o hrdzavenie železného armovanie vplyvom prieniku oxidu uhličitého do konštrukcie. Tento sekundárny proces je o to rýchlejší vtedy, ak povrch nepokrýva farba na betón. Hrdzavenie spôsobuje zväčšovanie objemu v jeho okolí, čo vedie k drobeniu a vypadávanie kúskov betónu. Ak sú tieto poškodené časti v styku so vzduchom, deštrukcia pokračuje omnoho rýchlejšie. V zimnom období je popri karbonizácii ďalším kritickým faktorom prenikanie chloridových iónov z posypových solí do vnútra železobetónových konštrukcií. Samozrejme, že spôsobov na elimináciu zvetrávania betónových prvkov je známych niekoľko. A jedným z nich jednoducho dostupným je aj dobrý náter dobrou farbou na betón.